Hemma, som sagt

Helgen har varit toppen. Vi åkte i onsdags, flög från skavsta till Holland, hyrde bil där och körde sedan till Bryssel. Vi lyckades komma mitt i den värsta trafiken så det tog väldigt lång tid innan vi kom ut från flygplatsen... Väl i Bryssel, tog en timme, så var det jätte svårt att hitta. Vi hade en karta som långt i från bra. Vi snurrade runt, runt och åter runt. Tillslut lyckades vi hitta hotellet, checkade in och gick ut och fick en bit mat. Torsdagen ägnade vi åt att strosa runt i Bryssel, tittade på sånt man ska se =) och åt mycket god mat på en urmysig liten gränd. På eftermiddagen åkte vi vidare till Waterloo där mina kusiner bor. Så kul att träffa alla igen, det blir inte ofta tyvärr... Sen på frdagen var det dags för student. Pappa, jag och Alex hann ut till monumentet som symboliserar slaget vid Waterloo och napoleons framfart och förlust. Därefter hem och byta om och sedan vidare och hurra för studenterna när de springer ut. Min kusin har läst vid en skandinavisk skola så traditionerna såg den samma ut som här hemma vid studenten. Belgarna är dock inte så vana vid att man åker runt på släp och dylikt så när deras buss åkte genom staden med skrålande musik och hoppande studenter så hakade polisen på och gav dem eskort! =) Vi trodde nog att de skulle få böter och få sluta åka men ickes, man såg att poliserna smålog lite i bilen =). På kvällen grillades det och massa champange dacks, mums. 

På lördagen var det dags för balen. Vi åkte tillbaka till Bryssel åp eftermiddagen och checkade in på samma hotell igen och bytte om för balen. Den hölls på ett jätte fint hotell i centrala Bryssel, väldigt pampigt. God mat och spex under middagen. Därefter dans och bar, ja, som en bal ska vara helt enkelt. Söndaen begav vi oss åter till Hollande och till flyget som tog oss hem till trygga Sverige. Väl hemma var vi jätte trötta.... Men det har varit en toppen bra helg! Tack pappa!!! Och Claes så klart!

Igår jobbade jag, kändes bra faktiskt. Behövde den här veckan att landa och komma tillbaka. Känner mig mer stabil och mår bättre helt enkelt. Allt rann över och jag kunde inte hålla mig över ytan. Men jag har lärt mig att simma bättre nu, jag har verktyg för att hantera stressen som jag tror fungerar. Plus att jag har tagit beslutet om avslut, jag vet ju trots allt vad som orsakar mitt illamående. 

Jag har jobbat idag också, kväll, har varit resurs, lugn kväll. Antalet patienter ska halveras nu inför sommaren, har redan dragits ner mycket. Tanken är att from tors ska det bara vara två vårdlag, ska bli intressant att se om det kommer hålla...

Nu ska jag sova. Blev en kort sammanfattning av nästan en hel vecka =). Imorgon är jag ledig och Alexander har planerat en hel dag, ser verkligen fram emot det!

Natti!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0