Avgörande helt enkelt

Gårdagen var droppen, skönt faktiskt.
Jag hade en läkartid som jag meddelat för en vecka sedan och att jag skulle bli sen. Jag hade önskat att få ha samma vårdlag som jag hade tidigare i veckan alternativt få vara resurs. Men ickes anicke. Läkaren var försenad så jag fick vänta 30 min och kom därför inte till jobbet förrän kl 16.00. Rinde innan och meddelade att jag skull bli ytterligare 30 min sen, fick då veta att jag blivit satt på ett nytt vårdlag, fullt med patienter. Dessutom patienter som tillhör den akuta sidan men lagts på den elektiva pga platsbrist. (Dessa patienter är ofta dåliga). Ååååångest.... Kom till jobbet och det var verkligen kaus, tyckte verkligen synd om dagsköterskan som ingen hade löst av eller hjälpt. Naiv som jag är trodde jag faktiskt att min läkartid inte skulle påverka min kollega, men, men, ack så fel jag hade. Alla stresssymtom bara skälvde över mig och jag ville bara gå hem. Men det är ju bara att ta tag i det. Och i det stora hela så gick kvällen bra, åt i och för sig väldigt sent och jobbat över 1h, men det ju vår verklighet.... Och det värsta är ändå att det är inte det minsta patientsäkert och att jag går in med min legitimation som insatts i detta. Skrämmande....

När jag tänker efter så mår jag himla bra idag faktiskt, går dagen hjälpte mig att ta det beslut som jag har brottats med ett tag. Sluta, eller inte...och idag känns det så självklart i hela kroppen att jag fått nog, jag säger upp mig och tar det här andra jobbet på bemanningsföretaget. Man ska verkligen lita på sin magkänsla, visst är det osäkert att jobba på bemanningen, man vet inte om man har uppdrag. Men, men, det är risk man får ta helt enkelt, hellre det än att ständigt må dåligt och ha en klump i magen...

Jag är lycklig!!! =) Och ledig, så nu ska jag njuta av dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0