Tillbaka?

Ojojoj, så länge sen det var jag skrev något. Läste precis mitt senaste inlägg om att jag är trött, är fortfarande extremt trött men har en förklaring till det nu alla fall. Jag har en bebis i magen som är väntad till 12e oktober!! =) Helt fantastiskt! En liten plutt som vi såg senast i förra veckan på ultraljudet, han/hon suger på tummen!! =)

Så det har hänt lite de senaste månaderna, en helt ny situation som känns underbar, vi ska bli föräldrar. Jag kan säga att det är en djungel när det gäller arbetsmiljö och att vara gravid. Jag har i alla fall nu fått godkänd havandeskapspenning from 1 aug. Detta på grund av situationen på min avdelning, arbetar på en psykiatrisk slutenvårdsavdelning med inriktning psykos. Dessa patienter kan vara agressiva och av den anledningen har min chef förbjudit mig att arbeta from detta datum. Allt detta finns i arbetsmiljölagen. Så jag jobbar tre veckor till sen tar jag ut min semester och sen havandeskapsledighet fram till förlossningen. Allt så det blir tryggt för bebisen.

Nu ska jag iväg till barnmorskan, ska försöka ha ork att skriva lite mer nu.

Bye!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0