Fjortis, igen

Jaahaa, då har man blivit fjorton igen =) har idag varit och satt in en tandställning, igen. Det var ca tio år sen jag tog bort den första men nu har tänderna gått tillbaka, eftersom jag slarvat, och jag vill ha en ny. Har funderat mycket länge över det här och mitt val känns sååå bra. Om ett år kommer jag ha fina raka tänder, längtar =). Visst kanske jag är fåfäng men så är det och jag är nöjd med det!

Dagen på jobbet har varit bra, lååång dock, eller lååångsam kanske är bättre ord. Vi har varit tre sköterskor som klampat varandra på tårna, är lite för många, man känner sig lätt överflödig. Skönt i och för sig att ha det så ibland. Har även försökt att förstå varför min förra chef, på kirurgen, vägrar betala ut den övertid som jag har rätt till. Börjar bli jäkligt förbannad faktiskt. Det var flera kvällar som vi sköterskor jobbade till elva, halv tolv och detta ger de inte övertid för, helt sjukt!! Enligt det avtal som SKL har så har man rätt till övertidsersättning om dels, en överordnat beodrat övertid innan själva tillfället eller om man bedömmer att det är en risk för patientsäkerheten om man inte stannar så kan en överordnad beodra i efterhand. Det är just detta som min chef vägrar göra. De trampar och stampar hårt på sina anställda, inte konstigt att man gick rakt in i väggen på det där stället. Jag har 11 timmar i övertid, alltså rätt mycket ersättning som uteblivit, jag ska ha dessa pengar, så det så! Vi måste stå upp för våra rättigheter och se till att inte ständigt bli överkörda. Känns som man är en motorväg för tillfället....blääää...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0