Finanskris??

I Corren idag kan man läsa om NetOnNets öppning och en låååång kö för att komma in i affären. Så var det med finanskrisen och avsaknade av pengar. Vi har inte blivit hindrade i att handla verkar det ju som. Kan vi inte höja skatten lite så vi kan få den vården som vi behöver också, det är väl viktigare att vara frisk är att shoppa eller?

Idag på jobbet har vi haft sjukt mycket. Vi har ständiga överbeläggning och idag har det varit så illa att vi inte ens haft sängar till våra patienter. Vi går på knäna, personalen mår dåligt, patienterna mår ännu sämre för att det är så rörigt och vårdtiderna blir mycket länger än vad som egentligen skulle behövas. Jag är så glad att jag är ledig i helgen med tanke på hur det var när jag lämnade jobbet. Alla var lite på hugget, alla är frustrerade över att ingen lyssnar och förstår att det inte går, ingen vågar ta beslut om att ringa in personal...osv...

Ja, ja, positivt är i alla fall att enligt Corren.se är det många som vill vaccinera sig trots alla skriverier, jihaaa!

Nu ska jag packa och hem till lilla Nypan!

Ska i nästa inlägga berätta om min övertid som jag inte får ut, orkar inte göra det nu för jag blir sååå arg och nu är jag ledig och har en ledig helg framför mig och vill inte förstöra det... Ni ska få höra då hur knäpp en chef kan vara...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0