Splittrad, vet varken ut eller in...

Idag har vi haft utbildningsdag. Föreläsningarna har varit toppen. Vi började med att få lyssna till statistik och info om suicid, fullbordade och försök, mycket intressant. Kunde inte tänka mig att det utgör en så stor kostnad för samhället och att man inte jobba mer preventivt. Nu kanske jag låter kall men det är ju tyvärr där man måste trycka för att det ska hända något. I Linköping har man inte något preventivt arbete kring suicid, skrämmande... Det som stör mig mycket är en del av mina kollegors attityd kring suicd och självskadebeteende. Jag kräks på deras avsaknad av medmänsklighet och undrar dagligen varför de arbetar kvar. Idag blev jag så förbannad att jag var tvungen att gå ifrån diskussionen för att jag höll på att kräkas.

Dagen fortsatte med Daniel Brattgård, sjukhuspräst, som talade om etik och moral, fått många tankeställare kring detta och framför allt nya sätt att se på saker och ting. Tack Daniel!

Efter dessa föreläsningar åt vi lunch, mycket bra mat, toppen god lax.

Eftermiddagen ägnade vi åt David Lega. Vilken kille! Är djupt imponerad av hans energi och kraft, jag ska försöka ändra mitt tankesätt kring mig själv, min självkänsla och självförtroende tack vare honom. Det viktigaste som jag kommer ta med mig är att man inte ska jämföra sig själv med andra utan bara tävla mot sig själv. Att man ska vara nöjd med det man presterar och inte sätta för höga mål. Inget är omöjligt, det har David gett mig idag! Tack!!

Dagen avslutades med härlig musik. Sen gick vi vidare till Afrodite här i Linkan och blev bjudna på toppen god grekisk buffé.

Men, jag är splittrad, jag vet inte vad jag ska tycka om min liv för tillfället. Jag gillar inte min arbetsplats, eller jo det gör jag men jag gillar inte vissa människors människosyn som jag nämnt tidigare. Jag gillar inte att man är så trångsynt och oförmögen till förändring. Jag tror inte att jag kan jobba i ett sånt klimat. Jag tror inte heller att jag kan arbeta där ett par människor inte hälsar på en. Det är så tråkigt att ett fåtal personer ska förstöra så mycket. Men mina tankar går till att se mig om ett annat jobb för jag trivs inte kring dessa människor. Jag trivs inom psykiatrin, tycker det är jätte intressant, men, ja, hmm, ja, ja...återkommer...

Har nu precis kollat på Debatt om ECT-behandlingar, men det får jag fundera kring i ett annat inlägg...

Hej hopp.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Ja Du Karin. Världen är full av korkade personer. Det är inte så mycket vi kan göra åt det. Det viktigate är att inte detta ska påverka en själv negativt. Du kan alltid tänka som så att dessa personer inte är värda att bli förbannad på. Stindberg skrev att "Det är synd om människorna" och då är det nog mest synd om dom som inte begriper bättre. Var nöjd att du tillhör dom som begriper bättre.

2009-11-20 @ 09:28:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0