Inte somnat, men nästan

Perforerat ulcus är mycket riktigt ett brustet magsår. Du kan mer än ekonomi pappa! =) Eller har du googlat? =)) Var ju tvungen att slänga mig lite med fina latinska ord så jag inte utgör en sån skam för vårdkåren ;)

Har faktiskt för första gången känt på en brädhård buk idag. Detta är något som man läser mycket om i utbildningen då det är ett viktigt symtom i bukutredningar. Jag har ett flertal gånger frågat handledare på praktiken, "är det här en brädhård buk" och jag har alltid fått svaret att när du väl stöter på en så vet du, det finns inget tvivel. Och det gör det verkligen inte, det är som att klämma på en äkta tvättbräda. Så, nu vet jag det. Tänk att alla de där kloka sköterskorna hade rätt! =) 

Nu ska jag sova, jobbar tidigt imorgon, så, god natt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0