Idétorka

Helgen har varit bra. Ja, hmm, vad ska jag skriva nu då, riktig idétorka vill jag säga. Sitter här i min soffa och har ätit frukost, jobbar kväll idag och börjar halv två. Det är så svårt att få någonting gjort den här tiden och så får man ångest för att man inte gör något. Tror att fler som jobbar skift känner igen sig. Jag läste en artikel i Dagens medicin precis om att chefen kan göra dig sjuk. ( http://www.dagensmedicin.se/nyheter/2009/11/02/dalig-chef-farlig-for-hjar/index.xml) Tänk om jag får hjärtinfarkt på grund av puckot till chef jag hade på mitt tidager jobb. Jaha, ska man vara orolig för det också. Nä, så allvarligt är det faktiskt inte. Men det är sjukt att ens chef påverkar en så mycket och det är ännu mer sjukt att dessa chefer sitter på sina poster. Jag har fortfarande en dispyt med min förre chef som jag är så trött på. Mitt förra jobb vägrar betala ut den övertisersättning som jag har rätt till enligt SKLs avtal. Men jag tänker inte ge mig, det är min rätt. Jag vill ha ersättning för att jag arbetat till, i vissa fall HALV TOLV på kvällen och sen upp och jobba sju. Förstår inte vad problemet är, har aldrig tidigare varit med om att inte få den ersättning man har rätt till. Ja, ja, fortsättning följer, som sagt jag kommer inte ge mig. 

Inte konstigt att man får idétorka när ens hjärna bombarderas av så mycket negativt...

Hoppas ni har en bra dag i allt de gråa! 


Kommentarer
Postat av: Andreas Blogg

På dem bara!

Vet inte vem din förra arbetsgivare var, men var det landstinget så blir jag inte förvånad.



Vad säger facket?

2009-11-03 @ 23:18:13
URL: http://xtracareblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0