Förstår fortfarande inte

Har haft en underbar ledig dag idag, visst har det varit grått och trist men vad skönt det är att vara ledig. Och skönt att vara hemma i lilla Nypan, längtar faktiskt lite hem... Ja, ja...

Jag var hos kiropraktorn först, världens bästa, ska man gå till någon ska man gå till Björn Nilsson, han gör underverk. Jag har haft ont i ryggen läääänge nu, även varit hos en kiropraktor här i Linköping men han var värdelös. Så det är alltid lika skönt att komma till Björn som bara fixr allt, vips så är det bra, eller nästan i alla fall. Jag kunde utan problem sätta på mig skorna efter besöket vilket jag inte kunnat göra helt obehindrat på ett tag nu. Så skönt, en riktig befrielse. Efter knäckandet gick jag en lång promenad med syrran och syrrans hund Nero, frisk luft, mmmm, behövs =). Efter det en fika hos syrran och mys med Nero, han är så go verkligen, efter han fick sin hormonsprutan så är han som ett litet lamm. Idag har han legat på rygg i mitt knä och velat bli kliad på magen, såå söt, sen sov vi en stund. Kvällen ägnade jag åt min bästa vän och min gudson, fått massa god mat. Och nu är jag hemma igen hos min älskling, skönt, men kändes jobbigt att åka, som sagt längtar lite hem...

Har kollat Desperata hemmafruarna, får man ju inte missa och nu sitter jag och surfar för att uppdatera mig i nyheternas värld. Läste i DN om pojken som allvarligt sjuk i, vad man tror, nya influensan. (http://www.dn.se/nyheter/sverige/allvarligt-sjuk-pojke-kvar-i-respirator-1.991307) Jag blir alltid lika förvånad av kommentarerna till dessa artiklar. Förstår verkligen inte hur folk tänker. Kommentarerna till denna artikel handlar om Kevin som man kan läsa i aftonbladet om (http://www.aftonbladet.se/nyheter/svininfluensan/vaccinguiden/article6086396.ab). Jag har sedan tidigare absolut ingen tilltro till aftonbladet och expressen, läser inte ens dessa tidningar för att de far med så mycket osanning, detta även av egen erfarenhet, att de verkligen ljuger rakt upp och ned. Så denna artikel om vaccineringen och Kevins koma tror jag inte ett skit på. Jag tror absolut att Kevin blev dålig och hamnade i koma men det kan bero på något helt annat. Visst jag är ingen läkare och kan diagnoserna som kan orsaka sådana anfall. Men det jag vet är att en läkare skull inte uttala sig så som de påstår i artikeln. Förresten, borde inte en biverkan komma snabbare än efter två dagar?? Oavsett vad som är sant eller ej. Så är det en fullt frisk 14 årig kille som ligger i koma och troligtvis har nya influensan, räcker inte den informationen. Han kanske inte överlever, det är konsekvensen av komplikationerna som nya influensan kan ge. Det är väl den informationen man borde ta till sig och tänka ytterligare en gång innan man väljer bort att vaccinera sig. En fullt frisk pojke!

Imorse höll jag på att sätta gröten i halsen när jag läste atrikeln "Chef inom lanstinget får 2 miljoner i pension" i Corren. Fan vad arg jag blir, man känner sig så förbannat överkörd, här ska vi med våra ynka löner och usla arbetsförhållanden få betala för landstingets dåliga ekonomi. Och så får dessa människor alla dessa pengar, är inte det helt sjukt?? Det mest irriterande är att Sven-Eric Nilsson (KD) bemöter detta med att säga att skrivna avtal gäller och går inte att omförhandla dessa. Vårat avtal då??? Hur kan ni bara skita i det, era j-vla hycklare, ni får ursäkta men jag blis så förbannad. Vilka tror de att de är, förmer än oss andra. Nej det är ni inte, så ge hit mina pengar, jobba som alla andra eller ta av er sparade pension andra får göra om man vill sluta tidigare. "Betsamma och utsatta jobb", skrattretande. Kom och gör ett pass med oss och ni politiker skulle få en hjärtattack. 

Det som är ytterst viktigt nu är att vi sjuksköterskor säger ifrån, vi kan förmodligen inte påverka detta med varannan helg i nuläget men det är viktigt att vi visar att detta inte är ok. Den 19:e kommer Barbro Naroskyin att möta vårdförbundets medlemmar och svara på frågor. Det är viktigt att vi är där och konfronterar henne då, få henne att förklara vad meningen är med det hela, hus ska landstinget spara pengar på hennes idéer?? Meja ner henne med frågor så hon och de sina fattar att vi inte tänker ta mer.

Upp till kamp! Dags att visa lite jävlarinamma!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0