Finnig, fet, blek och ful...

Så känner jag mig just nu. Konstigt att dessa känslor alltid uppstår efter att jag ätit chokladpuddig och en jävla massa grädde. Hmm, kanske inte så konstigt ändå om man tänker efter, hehe, men gott som tusan var det... Och så sitter man här i soffan och lovar sig själv att imorgon ska jag börja träna, jag ska äta nyttigare och så vidare. Men så vet man att imorgon kommer det kännas bättre och så är gårdagen som bortglömd... Tror säkert att det är många med mig som vet vad jag menar.

Igår kom Alexanders föräldrar hit, jätte trevligt. Vi var på Stångs Magasin och åt en fantastiskt god trerätters middag, kan varmt rekommendera denna restaurang, toppen bra service och mysig miljö. Linköping har faktiskt väldigt bra utbud av restauranger, gör det lite lättare att bo här =). Idag har vi gjort stan och shoppat fina kläder till Alexander, inte världens lättaste direkt, han är riktigt kräsen, men lite fick vi ihop. Kvällen har vi ägnat åt tacos och tv, skönt med hemma mys.

Diskussionen kring nya influensan fortsätter och jag har verkligen fått en närmre förståelse för vad den innebär. Min närmaste vän Alexandra har drabbats och har varit riktigt sjuk, varit jätte orolig. Hon är dock på bättringsvägen nu så det är jätte skönt att veta. Så till er alla som inte har vaccinerat er, GÖR DET!!!

Sen vill jag bara tillägga i den här ECT-debatten att mina erfarenheter av denna behandling är endast positiv. Jag har sätt många patienter som varit riktigt sjuka, djup deprimerade med psykotiska inslag som efter sex behandling mår jätte bra. Jag har ingen statisktik eller mer kunskap kring lägre och större minnesbortfall så det vill jag inte yttra mig om. Jag vill bara tala om det som jag sett och det är positiv, jag har inte sett några större minnebortfall heller. Ska dock tilläggas att jag inte jobbat inom psykiatrin så länge så det kanske kommer. Det som man dock ska ha i tanken är att de som behandlas är djupt deprimerade och i det tillståndet kan de vara en fara för sig själv, dels pga suicidrisk och även vanföreställningar kring exempelvis mat och dryck som gör att de inte intar något sådant. Men som sagt jag grundar inte detta i vetenskaplig forskning utan av korta egna erfarenheter.

Har hittat ett jobb som jag tror att jag ska söka, eller så kanske jag ska göra mina svärföräldrar glada och satsa på barnbarn ;)

Hej! 


Kommentarer
Postat av: Nurse Jackie

Ett tips: om du tror att ett ord ska skrivas samman, så ska det oftast det. Dina texter är helt fulla med särstavningar och med en svenska på extremt låg nivå. Du får oss andra sjuksköterskor (och övrig vårdpersonal) att framstå i sämre dagar och undergräver sjukvårdens förtroende. Du kan väl i alla fall sluta kommentera i Dagensmedicin.se?!

2009-11-22 @ 03:46:47
Postat av: Dr No

Svar till "Nurse Jackie".

Det råder åsiktsfrihet tack och lov i sverige. Att uppmana någon att sluta kommentera i tex Dagensmedicin är lågt och gränsar till otillbördig sensur. För övrigt anser jag att denna blogg inte innehåller svenska på extrem låg nivå. Stavfel kan man hitta överallt så ska man reta sig på det får man sluta att läsa både bloggar och rikspress. Jag kommer att fortsätta följa systerkarins blogg och uppmana ännu fler till detta.

2009-11-22 @ 20:01:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0