Fantastisk arbetsplats!!

FAAAANNNNN, blir så jävla förbannad, återigen hänger sig det här bredbandet, allt jag skrivit borta..........

Sammanfattar väl kort då *irriterad*

Jobbade extra på Omsorg Åleryd igår och gud vad jag trivs där. Sköterskorna är trevliga, omtänksamma och kompetenta. Igår var det fredagsfika, lyckades pricka in rätt dag =), så mysigt, massa gott. Alla är så vänliga och välkomnande och uttrycker sin glädje över att man är där och att de trivs med en. Precis som en arbetsplats ska vara! Om det kommer ut något jobb där kan jag lova att jag är först att söka =). Kvällen bestod av fredagsmys med min älskling, sushi och Idol, bubbelbad och chokladpraliner, härligt att vara ledig!

Idag har jag varit på mitt "vanliga" jobb. Varit rörigt ikväll, patienterna påverkar varandra så mycket, har man en orolig och stökig patientet har man minst en till om inte två. Kändes i alla fall som vi löste problemen och det var lugnt när jag gick. Och när jag kom hem hittar jag en stor bukett rosor på bordet från min älskling, då glömmer man allt och smälter! Puss på dig! 

Jag har ett dilemma när det gäller jul, vart ska man köpa julskinkan och veta att grisen har haft det bra? Jag tycker det är jätte bra att det har uppdagats hur grisarna har behandlats men jag gillar inte deras aktion i min hemstad Nyköping. De la en död griskulting på torget i protest. Anser detta vara värre än det som bönderna gjort. Stackars lilla gris, så ovärdigt, begrav den så den får komma till grishimlen!!

Nu ska jag sova, jobbar tidigt imorgon och ska efter det orka med adventsfirande.

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0