Blir så trött och irriterad

http://www.dagensmedicin.se/asikter/blogg/gastbloggar/annaeva_andersen/2009/10/26/vi-vill-hjalpa-inte-stjalp/index.xml#comment

Kommentarerna till detta blogginlägg får mig att må illa. Vad är det för fel på vissa kvinnor, är de gamla och bittra, har de inte fått ut det de önskat av livet. Jo, vi har faktiskt samma utbildning, hmm, i och för sig de äldre har tvåårig utb medans senare sköterskor läst tre år, de har dock erfarenhet, vilket är minst lika viktigt. Vi lyder under samma lag, HSL, samma etiska koder och kompetensbeskrivningar, förstår inte vad "Inger på akuten" bubblar om. Jag blir bara arg och frustrerad på sådana människor. Säkert en sån som gnäller och gnäller utan att göra något konstruktivt, trist helt enkelt. Ska vi kvinnor komma någonstans är det fanimej dags att vi gör som männen och klappar varandra på ryggen och berömmer varandra. Vi kommer aldrig få bättre arbetsvillkor eller högre löner om vi inte kämpar tillsammans, fattar ni inte att det är detta som "de över oss" utnyttjar.....

Så, det var min galla för idag. By the way, inte fått någon skriftlig förklaring än av min chef, väääntar... Och, vi ska arbeta varannan helg, fick mail om det i fredags, ta er i r---ven landstinget. Japp, jag har PMS och dötrött på att bli överkörd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0