Regn, regn, regn...

Legitimt att vara inne, hihi =).

Usch vilken beslutsångest jag har, vad vill jag, vad vill jag jobba med?? Grubbel, grubbel. Fick samtal från psyk nu på morgonen, de har fått igenom en högre lön, dock inte det löneanspråk som jag hade angivit, inte ens i närheten, men bra mycket mer än vad jag har idag. Jag vet att det är en bra lön om jag tittar till andra sjuksköterskors löner men det är ändå en usel lön. Men, men, pengar är inte allt, nästan inte allt i alla fall. Men, vad vill jag då? Varför kan ingen bara tala om för mig vad jag vill. Det är ju trots allt en fast tjänst och det har jag eftersträvat i mååånga år. Men nu hr det slagit mig att en fast tjänst, då är man ju FAST. Och vad innebär det? Inte bara rättigheter ju, även skyldigheter. Och jag är ju van att vara "fri", att kunna jobba lite här och lite där. Så va F----n vill jag???

Måste tänka...liiiite till..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0