Vad är meningen med livet?

Den ständiga frågan. Och just nu är den väldigt central i min vardag. Anledningen till att jag inte skrivit något på så många dagar är för min tid har inte räckt till, inte min ork heller. Jag arbetar och arbetar och arbetar, precis som alla andra, så det är inte mer synd om mig... Men ärligt talat, kan någon med handen på hjärtat säga att man tycker att ens arbete är så roligt så man vill vara där större delen av sin vakna tid? Det tycker i alla fall inte jag och jag har arbetat, hmm, tre veckor, tragiskt... Som det säkert framgår så trivs jag inge vidare på mitt arbete. Har inte kommit underfull med om det är själva arbetet eller om jag längtar hem. För det gör jag, så fruktansvärt mycket. Inte heller har min inskolning varit speciellt bra så starten känns inget kul. Så vad är meningen med livet? Just nu, för mig, är meningen med livet att min sambo snart kommer hem och kramar om mig och att jag ska åka hem på torsdag.

Kommentarer
Postat av: M.J.B

Meningen med livet är att finna sin inre ro och med denna paddla bort till en underbar ö. Vid denna ö har man alla sina nära och kära. Mat är något som finns med på listan, så på ön äter vi en massa god mat och dricker den dryck gud förbjöd oss att njuta av. Men eftersom denna ö är den som gör att vi mår bra, så gör vi vad vi behagar. Är man glad så ska man vara glad, är man ledsen så ska man vara ledsen och visa det utan att vara glad.

Nästa gång du håller en blomma i handen så kan du fråga blomman vad som gör denne glad? Svaret kommer med all sannolikhet att bli " Vatten och solsken, för utan vatten kan jag inte släcka min törst och utan solen kan jag inte få någon energi" För så länge blomman fick det han önskade sig så var han glad och fridfull. Men när dessa önskningar ej uppfylldes så tänkte blomman istället på de tillfällen då han hade det bra. När vattnet smakade som bäst och solen sken som mest.

När vi möter problem och svårigheter, så behöver vi inte vara rädda, för när vi tränger in i den verkliga naturen hos dessa problem och svårigheter kan vi få en djupare insikt om livet.

Varje gång du känner dig nedstämmd på jobbet försök då att tänka på något glatt. Vänd alla tråkiga, stressiga och jobbiga stunder till en positivkänsla. Sträck på nacken och se över problemet. Andas lugnt och tänk, är jag verkligen värd att må dåligt över denna situtaion. "Nej" Se på den och ta hand om den och låt den inte ta hand om dig. Varje gång du går igenom en dörröppning kan du tänka. " Idag är det min dag" eller något som gör dig positiv. Tänk vad många dörröppningar du går igenom varje dag och hur många gånger du ska säga något som gör dig glad vid varje. :D Lycka till!

2009-03-04 @ 18:47:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0