Långledig =)

Äntligen är helgen som jag sett fram emot här, jag är långledig och får besök av min allra närmaste vän Alexandra. Arbetet rullar på precis som tidigare, alltså fortfarande fruktansvärt tungt, idag har jag inte ens hunnit äta lunch... Så jag är glad tt jag har en sån underbar sambo som hade fixat mat tills jag kom hem vid fyra, annars hde jag nog fallit ihop. Nåväl, nu är ja ledig och ska inte tänka på jobbet, inte heller skriva om det =).

Äntligen är ju våren här, super skönt ute. Hann med att ta en kort promenad innan solen gick ner, lite kallt men häligt att se ljuset. Sov en stund när vi om hem och sen har vi städat, skönt att ha det gjort, behöver jag inte tänka på det när jag är ledig. Och nu har jag faktiskt gjort hemmagjord chockladmousse som vi ska njuta av, mums =). Riktigt enkelt recept som jag hittade på arla.se


Ingredienser, 4 port
2 dl vispgrädde
2st äggulor
100 g mörk choklad

Smält chokladen i vattenbad, inte för varmt. Ta fram grädden så att den inte är allt för kall när allt ska blandas, risk att det skär sig då. Vispa grädden, inte för hårt. Rör ner en äggula i taget i den smälta chokladen, vänd därefter ned choklad och ägg försiktigt i grädden. Fördela i fyra portionsskålar och ställ in i kylen för att svalna, minst en timme. Receptet på arla hade med bränd mandel, skippade dock jag. Kan tänka mig att det kan vara gått med lite hemmagjorda rårörda lingon, eller hallon kanske. Det får bli en annan gång =). För recept på brända mandlar följ länk. http://www.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=14849

Detoxkuren fortgår, har inte märkt någon skillnad än. Lite mer bubblig i magen kanske, men inget annat, börjar bli skeptiskt. Om någon annan har något bra tips på utrensning så skriv gärna ner dem! Hur gör du Louise? =)

Jag har äntligen tagit mig tid att gå till blodcentralen också, något jag tänkt på jätte länge, drog med mig Alexander också. Så förhoppningsvis ska vi bli blodgivare nu, om alla prover ser bra ut. Jag är lite rädd för att jag ska ha för lågt blodvärde, men hoppas att det ska fungera.

Nu ska jag njuta av chokladmousse!!


Kommentarer
Postat av: Louise Ankarfjäll

Hej!

Härligt recept, tack. Jag kör ju oxå med Detoxkuren, tar tabletter och dricker vatten. Hoppas att gifterna rensas ut fast man inte känner så mycket. Är också lite "bubbligare" i magen och kan känna att jag behöver göra toabesök ibland direkt efter att jag ätit. Kan oxå känna en fränare lukt på toan efter toabesöken nu än tidigare.

Ses på fredag den 3 april.

Kram

2009-03-27 @ 11:49:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0