Alltid sig likt

Gårdagen var jätte mysig. Vi åt super god mat, enkel oxfilé och bakad potatis men ack sååå gott. Min pappa är verkligen bäst på att laga kött, that´s it! Mums! När vi hade ätit och fallit in i paltkoma så började vi ångra att vi bestämt att vi skulle gå ut men till sist så tog vi tag i oss och satte på lite smink och bytte ut myskläderna till något mer kroghållbart. Hmm, hade kanske i och för sig inte behövts, såg en tjej i kön som såg ut som hon hade gått ut i sina nattkläder.... Som säkert många vet så har Nyköping haft problem med bränder av nattklubbar och det är ett ständigt spekulerande i vem som ligger bakom. Så man vill inte gå till vilken krog som helst, så vi gick till Tellus där vi känner ägaren och vill ju självklart sponsra honom. Ett trevligt ställe, men det är konstigt hur vissa människor aldrig förändras och att det alltid är sig likt. Det är som man aldrig har varit borta, som att under tio år har det alltid varit det samma. Samma människor som står i baren, samma människor som anser sig tillhöra VIP och inte behöver stå i kö och betala inträde. Och jag måste säga, även om det kanske låter som jag är avis, att det är skönt att min krogtid är över. Att ständigt behöva vara trevlig och underhålla kontakterna med "rätt" människor för att få gå förbi kön, att ständigt känna sig stå i skuld för att man inte "behöver" betala för sig. Det är så skönt att det är förbi, jag har mina egna pengar och betalar och står gärna i kö, kanske inte allt för länge, igår tog det bara tio min och det är helt ok. Men det är ändå intressant att se dessa människor som är kvar i detta beteende, som att tiden står still, jätte konstigt när man själv har tagit ett kliv, eller kanske tio kliv framåt. Nåväl, vi kände oss mest malplacerade och försökte hitta någt ställe som vi kunde hänga vid, dock nästintill omöjligt.

Nu är det söndag och jag mår bra, inge bakis, skönt. Förlorat en timme har man gjort i dag också, skönt att det blir ljusare men inge kul att en timme bara försvinner så där... Nu ska vi ta en sväng med Nero.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0