Underbar dag!

Dagen har varit perfekt. Vi åkte till Ekenäs slott, precis när vi skulle åak upp till slottet såg vi en skylt, "loppis". En loppis mitt i skogen kan man ju inte missa! Oj, vad mycket grejer, allt från skruv till ägg, till möbler, till porslin och ett mysig kafé =). Där gick vi och skrotade ett tag, köpte två fina skålar. Kommer absolut besöka detta mysiga ställe igen. Efter detta åkte vi till ekenäs slott, ser ut som ett riktigt sagoslott på en kulle. Guiden var jätte bra, en lärorik stund. Efter detta besök var vi hungriga och började jakten "hitta matställe", vilket inte var helt enkelt. Vädret hade dessutom blivit mycket sämre och himlen rent av öppnade sig. Vi åkte tillbaka till Linköping, ienom Linköping och ut på andra sidan mot Bergs slussar där solen sken =). Här parkerade vi och gick en sväng längs med Göta kanal medan solen värmde. Sen åt vi på Fröken Jennys Glass bar, de hade mat också =). Jag har faktiskt avnjutit en av mina absolut godaste köttbitar idag, kan varmt rekommendera Fröke Jennys plankstek på oxfilé, så mör att det bara smälte i munnen, mums! Efter denna trevliga överraskning så gick vi längs kanalen och bara myste, en riktigt skön ledig dag helt enkelt.

Nu kollar vi Hannibal Lector och äter popcorn, ska snart gå och sova, upp tidigt imorgon, börjar 6.45.....bläää...nix nu ska jag inte tänka på det...

Hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0