Min älsklings födelsedag =)

Idag hurrar jag för min älskling! Hurra, hurra, hurra, hurraaaa!

Igår var jag hemma i Nypan som sagt, har klippt av mig håret, är jätte nöjd, skönt att bli av med de slitna lockarna. Och så kom vintern i går, riktigt mysigt, det blir så mycket ljusare så fort snön kommer. Innan jag åkte hem till Linköping lekte jag med Nero i snön, härligt!

Hemfärden var hemsk, snöade massor och oplogat. Sen alla dessa idioter som tror de är odödliga och kör på i 120km/h. Galningar kallar jag dessa. Sen har vi dessa stora lastbilar som också brassar om i 100km/h. Ärligt talat så anser jag att dessa får skylla sig själva om de kör av eller får sladd. Har funderat många gånger om det är dessa som råkar ut för olyckorna... Nåväl efter 1,5 h var jag hemma i alla fall. Svidade om och gick ner på stan med Alexander för att äta på den grekiska restaurangen Afrodite. Kan varmt rekommendera denna restaurang, jätte god mat, så där njöt vi och firade min älsklings födelsedag i förväg, jobbar idag, tyvärr...

Och så till lite allvar. Igår lämnades protestlistorna till Landstinget. 2792 underskrifter, och kommentaren vi får är att det inte spelar någon roll utan varannan helg kommer ändå genomföras. Kör över oss, gör det, är så trött på hur man behandlar sin personal. Och så skyller man på att om man inte gör detta så måste man varsla och då är det de unga som får gå, och det är ju inte bra. För vem? Jo, för Landstinget så klart, de tänker bara på sig själva. Tyvärr verkar de ha glömt att den yngre generationen är lite mer vana att flytta på sig och ser det inte som så stor hinder. Vi kommer inte acceptera vad som helt utan då drar vi, tror att många kommer att göra det också. Antingen börjar man läsa vidareutblidning eller så byter man arbetsgivare. För det ska Landstinget veta att länderna runt Sverige och även andra arbetsgivare med mer humanare arbetsvillkor, skriker efter arbetskraft.

Idag är träffen med Vårdförbundet, ska bli intressant och se hur det blir, hoppas på att jag ska få bra tips inför imorgon torsdag.

Artikeln i Corren: http://corren.se/ostergotland/linkoping/?articleId=5061373&date=&menuids=


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0