Helgjobb

Tänkte beklaga mig lite kring att arbeta helg då det är en sådan helg för mig. Men min dag har varit helt ok faktiskt, väldigt många inneliggande patienter, 4 överbeläggning, men ändå en trevlig dag. Allt har rullat på som det ska och vi har varit ett trevlig gäng som jobbat ihop, detta gör väldigt mycket. Vi har haft en jour som har fungerat, de har kommit och rondat och åtgärdat de som behövts. Så, som sagt, dagen har varit bra och jag tänker inte beklaga mig.

Eftermiddagen och kvällen har dessutom varit ännu bättre. När jag kom hem körde jag en avslappningsövning till en skiva som Alexander köpt, väldigt effektiv, man mår mycket bättre efteråt. Sen har vi tittat på film, "the uninvited", helt ok tycker jag. En skräckis av samma producenter som gjort bland annat "the ring". Och så har det ju snöat lite här ikväll, ett tunt, tunt lager vit snö ligger på backen =). Sen får man inte glömma den goda glöggen, lussekatterna och pepparkakorna med ädelost som gör december månad till lyx så ofta man bara orkar. Min dag har varit en bra dag helt enkelt!

Kan inte helt låta bli att nämna det här med SKLs utspel kring vårt avtal. Vet inte riktigt vad man ska tro, men kan hålla med Andreas i hans kommentar på hans blogg (http://xtracareblogg.se/), att SKL driver med oss och att de förmodligen kommer utnyttja detta i kommande förhandlingar.

Men jag känner en solidaritet gentemot Vårdföbundet som gör att jag måste tro på dem. Tillsammans är vi starka men det kommer dröja länge innan vi når vårt mål. Det jag tycker man ska tänka på ändå, är att våra löner har höjts de sista åren. Den är alldeles för låg fortfarande men jag vill ändå tro på att förståelsen för vårt arbete och ansvar ska tas på allvar snart. Ja, jag är naiv, jag vet =)

På tisdag ska vi lämna protestlistorna mot varannan helg och på onsdag ska vi ha träff med Vårdförbundet. På torsdag har vi samverkansmöte. Vårdförbundet ska vara med mig på mötet och stötta mig, tackar jag för! Återkommer med mer info i veckan, är trött nu.

Natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0