Griniga tanter i tvättstugan

Dessa tanter går aldrig att få nöjda. Vi har, som alla andra, problem med städningen i tvättstugan. Ibland får man till och med börja med att städa och sen tvätta, tror väldigt många känner igen detta. Men jag städar i alla fall. Och så idag när jag är urstressad och ska försöka få ihop dagen, så städar jag innan jag är riktigt klar med tvätten. Detta resulterar självklart i att jag glömmer ta bort luddet i torktumlaren, som jag innan tagit bort men var tvungen att köra lite som inte hann torka i torkrummet. Kommer på detta när jag är på väg ner på stan och kände på mig att jag skulle få en utskällning av tanten. Och så blev det. Jag bad om ursäkt och försökte förklara mig men det spelade ingen roll utan hon öste på och jag fick ta all skit som de andra som inte städar borde få ta. Jag bet mig många gånger i tungan för att inte säga något dumt, till sist gick jag och sa bara att jag städar, för det gör jag, men jag är inte mer än människa och kan glömma.

Nu ska jag fortsätta med stöket för dagen, dammsuga, gå och handla mat och laga detta. Sen kommer mamma och Sven-Erik, då ska vi fika. Efter det ska jag hem en sväng till en arbetskamrat och sen hem igen och umgås med mamma och Sven-Erik. Välplanerad helg.

Mötet i torsdags gick bra, ingen förhandling. Måste ge en stor eloge till Vårdförbundet som kom och stöttade mig, kändes mycket bra! Vi bestämde att facken ska finna en gemensam ståndpunkt, skriva ned detta och ta upp det vid förhandlingen som kommer äga rum 28/12.

Annars har veckan varit tung, mycket att göra på jobbet, så helgen är mer än välkomnad.

Hoppas alla har det bra i kylan och snön! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0