Dagar som denna, älskar jag mitt jobb

Helgen har varit jätte tuff, många patienter, som jag nämnt tidigare. Imorse när klockan ringde kändes det som jag inte sovit en blund. Har hela natten bearbetat helgen, vaknat flera gånger, hemskt. Men jag tog mig till jobbet och slet på, måndagar är alltid stressiga. Speciellt nu när vi har så många patienter och vi verkligen behöver skriva ut, men tyvärr resulterade dagens jobb i noll utskrivningar... =/

Men min dag fick ett mycket bra slut. Det är så underbart att se alla patienter som kommer in och är djupt deprimerade och som vi lyckas bota. Det är så underbart när vi blir kallade änglar och när man känner att man verkligen har hjälpt en medmänniska. Det är sådana dagar som denna som gör att man orkar när det är tungt på jobbet.

Är hemma i Nypan nu, hos syrran, ska till frissan imorgon. Skönt att ha en ledig dag. Sen på onsdag är det dags för träff med Vårdförbundet, allt är spikat och klart, hoppas många dyker upp.

Nu ska jag lägga mig, är sååå trött. God natt!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Att jobba helg är inte alltid så dåligt. Kunna åka till nypan och gå till frissan mitt i veckan är inte det sämsta, eller hur =)

2009-12-15 @ 00:13:46
Postat av: Karin

Nej det har du rätt i pappa =)

Vilken plats hamnade du på? Lite tur i oturen att vi inte bor hemma i höst, hade varit jobbigt att välja vem jag ska rösta på =)

2009-12-15 @ 08:55:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0