Shopping, sol och muffins

Göteborg i ett nötskal. Riktigt go ledig dag har det varit idag. Den började dock lite svajigt, min chef ringde vid elva och ville meddela att det var ok för mig att ta ut flex i dag, skulle ha arbetat kväll. Hmm, ja, det var ju tur att jag fick ledigt kan man ju säga, vad skulle jag göra annars med tanke på att jag är i Götet. Jag fick besked av en kollega som arbetar med schema att min ledighet var ok så jag funderat ju inte så mycket mer på det utan bokade en biljett till Gbg. Men så går det inte till fick jag veta idag av min chef. Utan man får besked samma dag om man får vara flex-ledig, jätte konstigt tycker jag. Hur ska jag då kunna ta ut någon flex när jag vill planera något. Kan jag inte veta i förväg så känns det ju som att det kvittar, kan jag lika gärna jobba. Sååå irriterande. Har ändå hållt en uppe lite när man varit tvungen att jobba över och slita som ett djur, men nu känns det som att man inte får ett skit för det... I och för sig så innebär flextid att jag kan komma en kvart tidigare på passet och gå hem en kvart tidigare när passet är slut. Tiden jag är på jobbet ska röra sig inom de timmar jag ska göra på en dag inget annat. Så egentligen kan man undra om det verkligen är flextid vi lägger på när vi är tvungna att jobba över. Men hur ska vi annars göra, lämna över en massa jobb till nästa kollega, det har man ju inte mage till att göra. Och det är det här de vet att vi stannar kvar och jobbar för inget.... Som syrran sa "det är väl så det kanske är att jobba inom vården". Ja men vad kul, för det första är det ett kall och man får knappt någon lön och sen ska man vara där HELT gratis till slut. Nää, så vill jag inte ha det, måste komma på något sätt till att förändra denna skit! Japp, det ska jag göra!


Annars har jag shoppat idag, jag kommer visst ihåg hur man gör, sååå mycket fina saker jag har hittat, är super glad! Och så har jag fått min göteborgs muffins från Muffinsmm (www.muffinsmm.se). Världens godaste muffinsar!! Och så skiner ju solen, så nu måste jag gå ut igen och njuta!

Saknar dig Alexander!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0