Det svänger

Idag har det varit en riktigt bra dag. Tänk att det kan svänga så mycket, ena dagen känns som ett rent helvete och den andra som, nja, kanske inte himmel, men ändå mycket bra. Idag har det som sagt varit en bra dag. Jag och min uska har jobbat som i ett team och vi har jobbat förbannat bra! Så kul. Morgonen började med att tre patienter kom vid sju, två för operation och en för en undersökning under narkos. Det är lite pyssel, nålar som ska sättas, dropp ska hängas, info ska ges och lite annat som ska göras. Jag lyckades prioritera i rätt ordning och patienterna kom ner i tid, känns skönt! Kanske låter som en lätt uppgift, men det är det faktiskt inte, svårt att veta i vilken ände man ska börja i för att det ska bli rätt tajming.

Jag kom på mig själv när jag kom hem att jag gjort moment, som jag tidigare har upplevt krångliga och som väckt nervositet, men som idag bara flöt på och kändes bra och invant. Jätte skönt, det kanske börjar släppa lite. Idag har jag kännt mig som en bra sjuksköterska som ger god omvårdnad och som är en bra arbetsledare.

Dagen avslutade jag och min uska med att klappa varandra på ryggen och tala om för varandra hur nöjda vi var med varandra och dagen. Och framför allt, hur roligt vi har haft under dagen!! En bra dag helt enkelt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0