Vaccin eller ej?

Svår fråga. Jag har vaccinerat mig för lite mer än en vecka sen. Jag var väldigt osäker inför mitt val, man läser så mycket om det här vaccinet, att det kan ge det ena och det andra. En kollega sa dock till mig att det är väl klart att man ska vaccinera sig, tänk på alla cancersjuka och alla med nedsatt immunförsvar av olika anledningar, det är vår skyldighet att vaccinera oss. Och det är ju så sant, men så blir man egoistisk och tänker på allt som man läst. Får ofta påminna mig om att många rubriker och artiklar är för att tidningarna ska sälja nummer och mycket av informationen är taget ur luften och sitt sammanhang.

Hörde på debatt, tv-programmet, här i veckan när det pratade om just vaccneringen och en av deltagarna från folkhälsoinstitutet sa att, kan man rädda ett liv så är alla pengar för vaccinet värt det. Och det är så sant, kan vi rädda ett barns liv, exempelvis, så är det värt det! I Dagens Medicin kan man läsa att 40% av vårdpersonal har valt att inte vaccinera sig, det är otroligt många, alldeles FÖR många...vart har informationen brustit, vad är det som gör att så många valt att inte ta sprutan. Vårdpersonal som ska föregå med gott exempel, klart att allmänheten tvekar.

Iväg och vaccinera er nu! Jag litar på den expertis som "bestämt" att ett helt land bör vaccinera sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0