Fortsätta leva i min bubbla?

Jag ska sluta läsa dagstidningarna, man blir ju bara arg. Först ut för min ilska är de stakars barnen i södra Sthlm som har en rektor som lägger över 60 000 på egen "utbildning"/spa. Vad är det för rektor? Med den ekonomin som råder idag och med tanke på hur kommunerna vrider och vänder på varje krona så de får portionera ut pennor och sudd till eleverna. Skamligt! Hur tänker man egentligen? Och att denna människa fortfarande sitter kvar på sin post är ännu mer märkligt, bort med rektorn omedelbart! Vad det gäller den bakomliggande diskussionen att rektorn är en kvinna och att det inte skulle ha ifrågasatts om det var en man tänker jag inte ens kommentera... Denna artikel finns i DN. http://www.dn.se/sthlm/skola-fick-betala-rektors-medlemskap-i-yasuragi-1.983470 
 
Vidare kan man läsa i DN och Dagens Medicin om hockeyspelarna i Leksand som blivit vaccinerade innan riskgrupperna, gravida och barn. Återigen väcks min ilska, hur tänker man? Måste erkänna att jag verkligen ifrågasätter denne läkares omdöme som gjort denna bedömning. Vill de ha på sitt samvete att någon ur riskgrupperna insjuknar på grund av försenat vaccin, varsegod, i så fall. Själv tycker jag det är skamligt! http://www.dagensmedicin.se/nyheter/2009/10/29/hockeyspelare-fick-vaccin-/index.xml
http://www.dn.se/nyheter/sverige/hockeyspelare-gar-fore-i-vaccinkon-1.984388

Nåväl, de alldeles för trist att gå och vara arg, fick ett leende på läpparna när jag läste i Dagens medicin om det blivande storsjukhuset som ska heta Sus som betyder svin på latin, det är ju i alla fall rätt i tiden!! =) http://www.dagensmedicin.se/nyheter/2009/10/29/man-ska-inte-lata-en-liten/index.xml 

Fick även ett mycket trevligt mail från min far som fick mig att skratta och känna att livet är för kort för att vara arg. Ska ge er ett par underbara bilder som fanns med i mailet.

Dansa och var glad!

Dansa mycket och var glad!

Pussas mycket!!

Pussas mer och mycket!

Ta ett bubbelbad och var lycklig!

Ta ett bubbelbad och var lycklig!!

Hörru du!  Ha en fantastisk dag!!

"Knack, knack"
Hörru du, ha en fantastisk dag!! Det ska jag ha. Ska fortsätta leva i min bubbla!! =)

Kommentarer
Postat av: mikael

Ja inte blir man förvånad längre att vissa går förre andra i kön när pengar styr.......

2009-10-29 @ 12:33:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0