Skriv på uppropet

Äntligen är helgen över, har jobbat långhelg och det känns. Det har visserligen varit en bra helg, lugnt, patienterna mår bra men de är många och avdelningen är överbelagd. Måndagen har varit hektisk, rond och mycket arbete efter den, ny vecka och nya planer ska göras så patienterna kan skrivas ut. Det som är synd när man jobbar helg är att man går ensam sköterska och kan inte lämna avdelningen, annars kan det vara skönt att åka hem eller gå ut med patienter. Det är skönt att komma bort från avdelningen ibland och se hur patienterna fungerar utanför, värdefullt för planering kring vården. Jag trivs mer och mer på mitt jobb, det är bra arbetskamrater och vi har roligt ihop. Idag har vi skrattat så vi gråtit, det är värdefullt! Det som dock är tråkigt är att landstinget sparkar ständigt på sin personal på golvet. Vi fick mail i torsdags om att det här med varannan helg införs 2010 februari. Blir så ledsen, vi kommer gå rakt in i väggen allihop, det är som att gå tillbaka 10 år. Snart införs väl delade turer igen också....jag kommer inte bli långvarig inom landstinget om de fortsätter så här. Jag tror inte heller att jag är ensam om det, landstinget kommer inte ha några yngre engagerade medarbetar kvar i framtiden...

Nåväl, jag och min sambo har skrivit på uppropet "låt bli sjuksköterskornas lön!". Gör det ni också, sprid länken till andra så fler skriver på och hjälper oss i denna kamp!  

http://upprop.nu/PAMD

Imorgon är jag ledig, ska bli riktigt skönt. Ska hem till Nyköping, först till kiropraktorn och sen till syrran en sväng, ser fram emot det.

Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Anna-Eva(från Dagens Medicin)

Hej Karin

Tack för länken. Jag spred den på mitt jobb idag.

Kul att se att det finns folk som kämpar i vår yrkeskår, blir arga och ryter till :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0