Maktkamp?

Ååå, solen skiner idag! Underbart! Ska skynda mig ut så jag får lite ljus och värme på mig innan jag börjar jobba.

Snart trillar novemberlönen in, har inte fått någon övertidsersättning på denna lön heller. Inte ens för de där fjutiga kvartarna som chefen uppgav att jag skulle få. Det är så fullt gjort, ljuger om lönen, fattar inte hur han tänker. Fattar inte hur en klinik inom landstinget kan få betee sig så här. Blir så förbannad. Deras makt är så stor, de kan behandla sina ansällda hur som helst och de vet att de alltid får ny personal när en sköterskeutbildning avslutas. Då finns det ett antal sköterskor som gör vad som helst för att få jobb, många unga och ovetande om vilka rättigheter och skyldigheter man har. Avd 103 ger inte någon sådan information och kan på så sätt köra över alla utan att de vet om det. Tyvärr är jag inte sån, ibland önskar jag att jag vore det för det tar så energi av en. Jag känner mig kränkt och illa behandlad i och med detta med min övertid som jag ej fått utbetalt. Tänkte lägga ut det som jag tidigare hittat i allmänna bestämmelser från SKL men nu hittar juag inte det så klart, jätte konstigt. Någon som vet om de nyligen reviderats?? I och för sig, är det ändrat kan jag ju släppa det, då har jag inget som styrker att jag ska få övertid... Ja, ja, får kolla upp det vid något annat tillfälle, ska ut i solen nu =)

Hoppas ni alla har en trevlig dag!

Tack för trevliga kommenterer. 

Kommentarer
Postat av: Andreas Blogg

Jag stångades precis som du till ingen nytta. Landstiget ser oss som utbytbara!



Håll andan i två år.

Sedan är det bara att dra till Norge!

2009-11-26 @ 17:09:05
URL: http://xtracareblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0