Återigen korkade människor

Fy vilket trist väder. Idag är en sån dag som man bara vill burra ner sig i soffan med en kopp te och läsa en bra bok. Men det finns det inte tid för, pappa, syrran och Nero kommer, och det ser jag fram emot! Vi ska umgås hela dagen här i Linkan.

Har många gånger reflekterat över att jag är usel på att gå igenom mina inlägg och ser ofta i efterhand att jag slarvstavar en del. Det är då tur att sådana som Nörs Jackie uppmärksammar mig på detta, tack, ska skärpa mig. Vad det gäller särstavningar så är vi nog av olika skolor. Tyvärr kommer jag inte sluta kommentera i Dagens Medicin då jag är mycket intresserad av sjukvården och allt vad den innebär och tycker en jävla massa. Ett tips till dig: Om du tycker att jag skriver så illa, läs inte min blogg eller mina kommentarer!

Måste bara tillägga att jag förstår inte varför människor behöver vara så elaka mot varandra, man kan ge kritik på ett konstruktivt sätt och man kan göra det på ett destruktivt sätt. Att vara konstruktiv kommer man längst med är min åsikt, så lär jag. Det är ytterst svårt och man går på en del nitar innan man kan bemästra denna kunskap, men det är ett mål i mitt liv, att kunna ge konstruktiv kritik som får människor att utvecklas och inte bli ledsna och tappa lusten. Om fler tänkte så, tror jag att det vi skulle få ett trevligare klimat runt omkring oss.

Slutligen, hur är man funtad när man tänder på en lövhög vid flyktningsbarnens boende i Vellinge. Dessa barn kommer från svåra förhållande och kommer hit där vi ska ge trygghet, som de verkligen behöver och så gör några idioter detta. Det är för mig helt oförståeligt. Skicka dessa idioter till det stället där dessa barn kommer ifrån!


Kommentarer
Postat av: WHERE THE SUN GOES DOWN

Ha en bra dag :)

Mvh Ampelos

2009-11-23 @ 13:36:31
URL: http://ampelos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0