Dags att tänka efter

Jag förstår inte hur landstingsavdelningarna kan behandla oss som de gör. De tror att de är de enda arbetsgivarna för oss men tyvärr, så är det faktiskt inte. Det är dags att dessa enhetschefer börjar visa sin uppskattning och inte ger oss känslan av att bara vara en bricka i spelet. Det märks tydligt attfler och fler börjar tröttna på detta och söker sig vidare. Man vill inte känna sig helt uttömd efter en arbetsdag och inte orkar göra något annat än att jobba. Och vad får man för det, en usel lön som dessutom verkar omöjlig att höja.

Det är sån otrolig skillnad att diskutera jobba med privata arbetsgivare, inte bara lönemässigt utan även att de är intresserade av vad man har att säga och tillföra. De är intresserade av MIG som sjuksköterska. Jag vill understryka att min tidigare kritik inte gäller psyk, för där kände man sig välkommen för att jag är jag. För att jag är en bra sjuksköterska, att de vill ha MIG.

Skärpning landstinget om ni vill ha oss syrror kvar!!

Nu ska jag ut och njuta i solen innan jag börjar jobba...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0