Svagt, kallt te

Så smakar kuren, trodde faktiskt att det skulle smaka mycket värre, så det är helt ok. Andra dagen idag, fungerar riktigt bra. Trodde det skulle bli lite problem att dela upp det när jag jobbar så olika tider. När jag jobbar dag dricker jag en halv lite på morgonen innan jag går till jobbet och sen en liter på efm och kvällen, tvärtom när jag jobbar kväll. Än så har jag inte märkt speciellt, men det tar väl ett tag. Det enda kan vara att magen bubblar för fullt, nu ska det rensas ut =) hihii.

Idag har det varit en bra dag på jobbet, lagom mycket att göra. Jag börjar verkligen känna mig som en riktigt sjuksköterska som har koll på vad jag sysslar med. Visst missar man lite inför undersökningar och så men det är inget som inte går att rätta till. Jo, just ja, idag mådde en av mina patienter väldigt illa och jag skulle ge läkemedel mot illamående. Det finns två olika medel man kan ge, zofran och primperan. Zofran är väldigt effektivt på läkemedelsutlöst illamående och primperan ska man inte ge till patienter som opererat tarmen, läkemedlet ökar rörelserna i tarmarna och det vill man inte till en början hos nyopererade. Denna kunskap har jag, så i mitt fall bordeinte valet vara så svårt för mig, alltså vilket läkemedel jag ska ge. Men ändå så blir man lite osöker och vågar inte lita på sig själv. Min patient har epidural smärtlindring, vilket kan vara en stor bov till illamåendet, zofran fungerar alltså jätte bra. Patienten har desutom opererats i tarmarna, så hur svårt ska det vara. Men till sist så tog jag ett eget beslut och det kändes såååå skönt, jag bestämmer utifrån mina kunskaper som jag faktiskt har!! Nu ska jag tro mer på mig själv!

Kommentarer
Postat av: Isabella Törnqvist

Hej hej! Ser att du har det fullt upp på jobbet, på både gott och ont. Kul att du börjar känna dig som en riktig sjuksköterka. Detox-kur, vad spännande! Har alltid velat prov en sådan, men det har aldrig blivit av. Har visserligen varit tveksam till om metoden funkar, men men snart lär jag väl veta om den är värd att testa.=) Ha det så bra! /isabella

2009-03-15 @ 16:06:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0