Långledig igen

Veckorna går och går och nu är jag långledig igen. Jag har denna vecka varit "smutsig sjuksköterska", har varit ansvarig för den sal som är misstänkt med kräksjukan. Svaret kommer idag senast 15.00. Tycker det är konstigt att det ska behöva ta sån lång tid innan man får svar på dessa prov, borde prioriteras med tanke på hur mycket det påverkar arbetsplatsen. Jag har aldrig haft kräksjukan men har de senaste två dagarna kännt mig "konstig" i magen och har symtom idag, dock inga kräkningar, så jag hoppas verkligen inte att jag blivit smittad. Ska ringa och höra vad proverna sa senare.

Annars är det bara bra här i Linköping. Det snöar för fullt idag, skit trist. Igår var det underbart fint väder och jag längtade till att få vara ledig, nu känns det inge vidare. Ska passa på och titta på Tracys hämnd som jag lånade av syrran tidigare i veckan. Skönt! =)

Jag har funderat väldigt länge på det här med cykelvägar. Vad är det som gäller, när ska bilar lämna företräde och när ska cyklisten väja?!?? Någon som vet? Jag trodde att jag visste men med tanke på att bilisterna aldrig gör som jag tror gäller så har jag kanske fel...

Filmdags =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0