Trött

Idag har det varit en jäktig dag, mycket småpyssel med patienterna. Det som har tagit mest tid var en patient som skulle åka hem. Gäller att dra i alla trådar och få ihop dem till en bunt och det fick jag till sist så det var skönt. Annars känner jag verkligen att det är torsdag och jag är trött, jätte trött. Besväras väldigt mycket av pollenallergi och måste ta allergitabletter, man blir ju sååå trött av dessa...bläää... Så konstigt trött, helt seg i skallen... Försökte få semester imorgon så jag kan hjälpa till med flytten men ickes, det gick ej, trots att vi är hur mycket folk som helst. Hoppas att jag kan komma ifrån tidigare, är resurs så det borde inte vara något problem. 

Idag har jag provat spikmattan!! Kom hem med början till migrän och la mig på golvet med spikmattan och min avslappningsskiva. Somnade nästan direkt, vilket i och för sig inte är meningen med skivan, men väldigt skönt =). Vaknade upp utan huvudvärk!! Utan migränmedicin som bieffekten är illamående, så skönt!! Nu på kvällen har vi varit iväg och tittat på lägenheten, det blir jätte bra, läntar tills imorgon när alla grejer ska på plats. Därefter åkte vi till Berg och tittaade när Alexanders bror kiteade, kallt som tusan så vi blev inte så långvariga. Är hemma nu igen och Alexander packar det sista och jag sitter här och skriver, hihi =). Ska faktisk göra mig iordning för att gå och sova så jag orkar upp imorgon.

Natti!

Kommentarer
Postat av: Mona S.

Efter mikrokirurgernas konferens i New York satt de ledande kirurgerna och drack. När de blev aspackade började de tänka på deras största triumfer.

Den första, en australiensisk kirurg berättade:

- Vi fick in en kille som klämde sig i en press vid ett tryckeri förra året. Allt som var kvar var lillfingret. Vårt lag av kirurger konstruerade en ny hand, byggde en ny arm och en ny kropp, så att när han till slut återgick till arbetet blev han så effektiv att han gjorde fem personer arbetslösa.

- Det är väl ingenting, sa en amerikansk kirurg. Vi hade en arbetare som fastnade i en kärnreaktor. Allt som blev kvar var håret. Vi konstruerade en ny skalle, en ny kropp och nya organ och skickade honom tillbaka till arbetslivet. Han blev så effektiv att han gjorde 50 personer arbetslösa.

Den svenska kirurgen ville inte vara sämre:

- En dag när jag var ute och gick kände jag lukten av en fis. Jag tog fisen till sjukhuset i en skräppåse, släppte den på bordet och började jobba. Först slog vi in fisen i ett rövhål, byggde nya skinkor, satte fast en kropp på den ena änden och ben på den andra änden. Till slut blev det en man som heter Fredrik Reinfeldt och han gjorde ett helt djävla land arbetslöst.

2009-06-25 @ 22:46:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0