Önskan

Tack Fia!
Vi måste tillsammans ändra på våra taskiga arbetsförhållanden och jag har en önskan om att min kommande sida, www.omvardnad.nu, ska vara ett orum där vi kan bli starka ihop. Där vi kan pusha varandra och finns för varandra när vi svajar och undrar om saker och ting verkligen är som det ska. Jag hoppas även på att få höra lite positiva saker om arbetsplatser, man börjar tappa tron på sjukvården, vad är det för yrkesliv man har framför sig. Man hör bara massa negativt om arbetsplatser inom kommun och landsting, eller är det så att det bara är det negativa som hörs??

Det jag vill dela med mig av är också ett tips när det gäller stress. Vårt arbete är ständigt kantat av mer eller mindre stress och det är oerhört viktigt att man har verktyg för att handera den. Jag har fått en skiva med ett 10 veckors program för avslappning, att lära sig leva här och nu. Jag har börjat med spår ett som jag ska köra i sju dagar. Det är en övning som går ut på att under ca 20 minuter känna hela sin kropp, mycket bra övning. En möjlighet till att bara ägna sin tnake och kraft till sig själv.

En annan sak som de sa på företagshälsan är att hjärnan kan inte skilja på tanke och handling. Alltså när jag tänker på jobbet så blir hjärnan lika trött som om jag är där. Jag har aldrig tänkt så utan snarare trott att jag har gjort rätt sm reflekterar och pratar om jobbet med mina nära och kära. Men nu har jag slutat med det, självklart så finns tid för reflektion och bollande men mer begränsat än tidigare. Jag har lärt mig att det är viktigt att stanna upp och fundera på vad som händer och vad fråga migvad jag själv kan göra för att jag själv ska må bra.

Ta hand om er alla!

Och, GRATTIS SYRRAN PÅ FÖDELSEDAGEN!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0