Ledig, underbar dag!

Idag har jag varit ledig, sååå skönt. Sovit länge, ätit lång och god frukost. Alexander fixade lunch och så åkte vi ut till Viggeby och solbadade, Anna, Alexanders brors flickvän följde med också. Vi var där ute nästan hela dagen, jätte skönt. På hemvägen åkte vi via Brokind och förbi Bjärka-Säby slott och tog en prommenad vid slottet och sedan åt vi en glass innan vi åkte hemåt. En helt perfekt ledig sommardag. Och nu har vi precis kommit hem från restaurang Afrodite här i Linköping, kan varmt rekommenderas, mycket god mat! Så nu är jag jätte trött och ska faktiskt gå och lägga mig med min bok Snabba cash.

Jo just ja, vi har äntligen fått veta va som är fel på bilen, alltså vad det är som skramlar så dant under hö bak. Jo, hör och häpna, vi bytte bromsklossar och bromsskivor bak förra sommaren, dessa sattes åt fel håll!! Klåpare. De roliga är dessutom, för man kan ju faktiskt göra fel, men jag hade en dispyt med Skobes, som bilfirman heter, ang detta skrammel. Chefen för verkstaden i stort sett dumförklarade mig för att de inte kunde hitta vad det var som lät och menade på att man får räkna med att det låter lite under bilar.... Haha, jo men visst... Ska bli intressant och se vad han säger imorgon när jag ringer och meddelar detta och vill självklart att skobes ska stå för kostnaden som vi lagt ut för ytterligare genomgång av bilen.

Så nu har jag också hunnit med och prata med syrran och beställa en spikmatta, ska bli intressant och se om de är så bra som alla säger.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0