Botten...

Dyn smakar illa.

I lördags så brast det totalt på jobbet, fick en rejäl ångestattack, mycket obehagligt. Trodde inte stress kunde kännas så mycket fysisk, men det vet jag nu. Har varit hos företagshälsan idag och fått lite verktyg för att hantera stressen. Skönt också att få höra att allt man känner är "normalt", att det är på rund av stress och att det är många med mig som känner så här. Man känner sig lätt ensam och skäms för att man mår som man gör. Det är mer ok att ha feber, då är man sjuk... Igår ringde en av mina kollegor som också är fackrepresentant och hörde efter hur det var med mig. Kändes mycket bra att få det samtalet, en bekräftelse liksom. Tråkigt att ens chef inte gör det samma...

Som jag trodde så verkar det som att det här med min uppsägning strular, chefen vill prata med mig om det imorgon. Jag har pratat med facket idag om detta och de ställer upp och följer med mig, känns tryggt. Vårdförbundet är ett riktigt bra fack!! De ställer upp när de verkligen behövs, svarar på frågor, bollar och hjälper en med kort varsel, tack!!

Nu ska ja glo på en film tillsammans med min älskling.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0