Blir aldrig som man tänkt sig

Kom till jobbet idag med en känsla av att det skulle bli ett bra arbetspas. Mina patienter mådde bra när jag lämnade dem, sovit bra. Började min morgonrunda och vips så förvandlades allt till kaus. En patient står i korridoren och kräks en har problem med ett sår som läcker massa pus en tredje mår illa, rapar och har sura uppstötningar... Bara till att prioritera och mitt i allt kommer doktorn när jag sätter sond och vill ronda, hmmm, hur var det med den där kloningskursen, får man gå den??? Ja, ja, vi redde ut dagen, min uska och jag, mycket gott samarbete så det kändes bra!

Efter jobbet har jag fått massage, jätte skönt, somnade... Därefter, heeeelt slut, hem, laga mat och däckade i soffan. Och nu sitter jag här med mina tankar om sommaren och tiden fram till arbetet på psyk börjar. Jag har nu fått ett avtal med det jag önskat från bemaningsfirman. Problemet är att de kan bara garantera jobb fram till aug, jag tror säkert att jag kan börja tidigare på psyk om det är så, men ändå, det är ju inte säkert. Och egentligen vad kan hända, usch man måste ju våga för att kunna vinna. Man måste inte alltid vara så himla duktig.... Ja, ja, får fundera vidare, men inte så länge till, har ju en månads uppsägningstid och vi är redan i juni....

Sov gott! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0