Sista dagen

Ja, vad ska man säga, känns lite vemodigt men ändå så himla skönt! Hade ett "avslutningssamtal" med chefen idag. Har funderat på om jag verkligen ville ha detta samtal och om detta skulle stärka mig i min roll som sjuksköterska. Beslutade mig ändå för att ge det en chans. Hmmm, kunde lika gärna varit utan det så här i efterhand. Samtalet handlade mest om arbetsplatsen och om vad de skulle kunna göra för att det skulle bli bättre... Skiter väl jag i, har de inte lyssnat på mig tidigare, varför ska de göra det nu?? Jag trodde att detta samtal skulle handla om mig och min roll som sjuksköterska, hur jag kan utveckla mig, vad jag är bra och mindre bra på. Men ickes... När vi hade pratat en timme om jobbet så tyckte chefen att vi jag skulle göra en sammanfattning av samtalet, vilket jag gjorde. Därefter sa jag att jag saknade feedback på min prestation under dessa månader. Min feedback blev således att jag ska tänka på att vara mer öppen. Öppen, hmmm, tycker jag är mer äppen än många andra. Chefen försökte fånga upp sitt konstiga utlägg och sa att jag har för höga krav på mig själv. Hmm, jo jag vet att jag har höga krav på mig själv. Det jag inte vet är hur jag är som sjuksköterska och arbetsledare och det är detta jag vill utvecklas inom. Mina krav tar jag hand om själv. Sen tycker chefen att jag är intresserad av mina aretsuppgifter, det var min feedback.... Kul, väldigt givande, nix... Jo, just ja, sen säger han att jag ska inte vara rädd för att lämna cheferna som referenser vid kommande ansökningar, de har inget otalt med mig, hmm, vad skulle det vara?? Att jag säger ifrån? Att jag vågar lämna det som inte är bra? Jag frågar vad de skulle säga om mig om jag lämnade dem som referens. Han svarar, som tidigare sagts, att jag är intresserad för mitt arbete. Jaha, och mer tänkte jag, satt tyst och väntade ut honom... Ja, och så kommer jag ta upp din stress såklart, säger han till sist. Jag blev arg och ville bara gå därifrån, vad då min stress???? Skit i den!! Den tar jag han om själv. Har dessutom aldrig tidigare besvärats av någon stress förrän detta jobb..... Jag har inget förtroende för dessa chefer mer. Tur man har arbetskamrater som stöttar en!! Tack alla ni som funnits där och gett mig fin feedback!! Ni är toppen!

Nu ska jag åka till skåne på lite semester. På mån börjar nya allvaret, ser fram emot det!!

Trevlig helg!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0