"Compact living"

Hmm, compact living, som min mor sa, vad är det egentligen. Slår man upp compact så får man översättningen: sammanpressa, sammansmälta, komprimerad, fast osv... Living: liv ,uppehälle osv. Ok, så vad är då betydelsen, jag funderade länge igår medan jag stod där bland alla mina flyttkartonger och försökte sortera ut vad som skulle med och vad som skulle stanna kvar. Ole dole doff, hmm, nje, det fungerar ju inte riktigt, vissa saker måste vi ju verkligen ha. Tyvärr blev den måstehögen väldigt stor, ja men den här skålen, den kan vi ju använda om vi ska göra flera olika fisksåser när vi bjuder hem alla våra nya vänner. Hmm, ja, "compact living" var det. Det är inte lätt att sortera ut bland sina saker, allt har ju ett eget värde och ett eget minne. Kan man packa ner allt, sammanpressa detta till en komprimerad fast sammansmält massa? Ja, compact living...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0