Sjunkit in...

Vi ska jobba varannan helg... viii skaa joobba varannaaan helg, ja det ska vi tydligen. Det har sjunkit in nu.

Jag har försökt få veta vad vårdförbundet gör i det hela men det är som en stor öken. Vem ska jag prata med, vem gör något, och vad görs. Vem vet något, det ju bra om JAG vet något, jag som ska veta och kunna stötta mina medlemmar på avdelningen. Men jag vet inget, jag förstår inte hur kliniken kan köra över hela sin personalstyrka. För det vet jag faktiskt, att INGEN av personalen vill detta. Så, vad ska man göra??? Man känner sig totalt överkörd och kan inte påverka ett skvatt. Det som är märkligt är att vi har genom kommunal och vårdförbundet startat en protestlista som ska vara inne 15e dec. Men om beslutet redan är taget, vad tjänar då vår protestlista till? Ärligt talat så har jag aldrig känt mig så här liten och helt utan möjlighet till att påverka. Frågan jag ställer mig varje dag är: "Vill jag ha det så här, vill jag arbeta för en arbetsgivare som skiter i sina anställda??" "Är det så här det är att vara vuxen?" Om det är så, så vill jag ha det gröna pillret som Pippi långstrump pratar om. Jag vill inte vara vuxen i en sån här värld.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Personalens motivation sjunker, patienterna blir lidande och skattebetalarna får sämre valuta. Snacka om "vinna-vinna"-situation. Byt ut landtinget eller byt landsting tycker jag.

2009-12-08 @ 10:12:52
Postat av: Andreas Blogg

Re Pappa: Byt ut landsting, ja. Byta landsting, nej. Samma skit över allt!



Jag jobbar ofta var annan helg, men jag har valt det själv och jag får betalt för det!



http://xtracareblogg.se/betraktelser/livegna-sjukskoterskor-och-varfor-jag-ar-det-jag-ar

2009-12-08 @ 22:31:58
URL: http://xtracareblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0