Längtar hem!

Det var så skönt att vara hemma igår, träffade först syrran och Nero och gick en promenad. Efter det gick jag en sväng på stan och handlade julklappar och julpynt. Jag saknar Nyköping, det är en mysig stad och där har jag mina nära och kära. För mig har det blivit väldigt tydligt att stället i sig som man bor på, inte spelar så stor roll. Spelar ingen roll om det finns stort utbud av restauranger, kultur och affärer, spelar ingen roll om det är en stor stad. Det som spelar roll är ens familj och vänner, jag längtar jätte mycket efter dem. Egentligen inte för att man ska umgås varje dag, för det hinner man inte. Men vetskapen om att jag kan gå till dem när jag vill, att kunna bestämma samma eftermiddag att man ska äta tillsammans eller bara ta en promenad tillsammans, detta är värt mycket. Jag längtar hem! Saknar er alla!!

Jag åkte framför allt till Nyköping igår för att jag trodde att det var styrelsemöte, men det var bara extrastämma som var över på fem minuter...där fick jag. Vi har varit borta de senaste mötena och jag har haft lite ångest över att vi inte tar vårt ansvar, men, men, tiden räcker inte riktigt till. Men nu har jag varit där och det var trevligt.

Hämtade hem vårt julpynt igår så nu ska jag ta mig an det och pynta! Sen ska jag till jobbet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0