Julmys =)

Nu har vi julpyntat hemma, så mysigt! Jag älskar den röda färgen och allt ljus som kommer med första advent, stämningen gör en lycklig. Det är inte riktigt färdigpyntat, det saknas lite röda/vita blommor och grönt men det ska jag ta tag i på lördag. Då ska jag köpa massa olika roliga plantor och plocka ris och göra fina julgrupper. Nu blev jag påmind om ett år när jag gjorde julgrupper, det är nog 8 år sen kanske, då använde jag gula ärtor i basen för jag tyckte att det var fint. Det jag inte tänkte på var ju att de börjar blomma så småningom, haha, jag gav en av dessa grupper till mormor och gud vad vi skrattade åt groddarna som växte upp ur julgruppen. Synd att jag inte tog något kort på dem, hade varit kul att ha.

I helgen ska jag även köpa de sista julklapparna. Det är så dumt att man väntar till bara några veckor innan jul med att köpa klapparna. Vet att jag har tänkt flera gånger under året "det där är en bra klapp, den ska jag köpa sen till jul". Problemet är att nu har jag glömt vad jag tänkte att jag skulle köpa... =/ Men, men, något ska jag nog hitta, vill ju att det ska vara något speciellt, med en tanke bakom, inte bara något som är köpt för att det ska köpas...

Nu ska jag gå ut och få lite ljus på mig innan jag ska till jobbet. Ha en bra dag!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0