Förändra är inte lätt

Nu har ytterligare en kväll gått på jobbet. Har haft lagom att göra tills sista timmarna som brukar kunna köra ihop sig. Ibland undrar man hur de som placerar ut patienterna tänker, fick upp tre nyopererade patienter mellan 18-21, klart att man inte hinner färdigt till kvart i tio då... Hade varit bättre om inte alla patienterna tillhörde min färg, ja, ja, tyck kan man göra... En annan sak som jag verkligen tycker att min avdelning borde ta till sig är att införa PAS och PAU (personligt ansvarig ssk, uska) för de patienter som är långliggare. Har haft hand om en sådan patient idag som har ett jätte komplicerat vårdförlopp så det finns inte tid att sätta sig in i det om man inte känner patienten sedan tidigare. Känns inget bra alls... Man gör sitt bästa för stunden...

Ja, ja, hoppas att PAS och PAU införs!

Nu måste jag sova, är jätte trött..
Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0